Besqab säljer kontorsfastighet i Täby

Besqab säljer fastigheten Stilgjutaren 4 i Täby Kyrkby till Securus Säkerhet i Sverige AB. Byggnaden om 380 kvm är uppförd 2004.

Besqab säljer fastigheten Stilgjutaren 4 i Täby Kyrkby till Securus Säkerhet i Sverige AB. Byggnaden är uppförd 2004 som ett kontorshotell om 380 kvm med 18 kontorsrum.

- Vi säljer fastigheten för att kunna fokusera mer på utveckling av bostäder och äldreboende, säger Bo Björfors affärschef för fastighets­utveckling på Besqab.

- Det känns bra att sälja fastigheten till Securus Säkerhet i Sverige AB som planerar att använda delar av fastigheten till egen verksamhet, säger Bo Björfors.

För mer information kontakta:

Bo Björfors, Affärschef Fastighets­uteckling 08-630 16 56  bo.bjorfors@besqab.se

Anette Frumerie, VD 08-630 16 20  anette.frumerie@besqab.se

Besqab är verksamt i Stockholm och Uppsala. Sedan starten 1989 har Besqab varit delaktigt i projekt som omfattar närmare 5 000 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdfastigheter.