Besqab byter visuell identitet
Besqab byter visuell identitet och genomför ett antal kommunikativa förändringar för att tydligare spegla företagets personlighet. Den visuella identiteten är en del av den varumärkesstrategi som Besqab nyligen tagit fram och som tillsammans med ny logotyp och payoffen ”Byggt för människor” tydligare ska kommunicera målet att införliva kunders drömmar om ett nytt hem för ett bättre liv.
- Besqab växer och vi jobbar kontinuerligt med att förädla varje del av verksamheten. Våra bostäder ska vara bäst på att anpassa sig till människors behov. Det kan handla om till exempel bostadens planering, men ännu mer handlar det om hemmet som en möjliggörare för det drömliv som du vill leva. Vi vill att det ska kännas även i vårt visuella uttryck, säger Jenny Garneij, marknadschef på Besqab.
Den nya visuella identiteten har tagits fram tillsammans med den grafiska formgivaren Sofia Ekvall Johansson på JR-Work-Shop. Den nya identiteten, som bland annat innebär ny logotyp för Besqab, har en viktig uppgift i att tydligare förmedla företagets personlighet.
- Att köpa en bostad är ofta den största affären du gör i ditt liv och du som köpare vill känna dig trygg och omhändertagen. Det är så våra kunder upplever oss idag, när de lärt känna oss. I och med vår nya visuella identitet vill vi tydliggöra dessa värden även till en bredare allmänhet, säger Jenny Garneij.
I det strategiska varumärkesarbetet har Besqabs inhousebyrå samarbetat med reklambyrån Kärnhuset. Det är även Kärnhuset som står för idéarbetet för den kampanj som blir startskottet för Besqabs nya kommunikation. Kampanjen kommer att gå i Stockholm och Uppsala och startar veckan efter påsk.
För ytterligare information:
Jenny Garneij, marknadschef, tel. 08-409 416 29
Charlotte Näsström-Morén, kommunikationschef tel 08-409 415 62